vrijdag 3 oktober 2014

Clustering ideeën 2

Op advies van de tekendocent heb ik voordat ik ben gestart met de integrale ideeën snel geclusterd. Hieronder kunt u de clustering voor de integrale ideeën bekijken. Ik heb gemerkt dat je op deze manier van clustering op nieuwe ideeën kan komen die zeer nuttige inbrengen kunnen hebben.
1. Vloeiend



2. Natuurlijk



3.Kunstzinnig




4. Organisch



Reflectie
Ik heb het clusteren van de ideeën als lastig ervaren. Wel heb ik het op advies van de tekendocent gedurende het tekenen van het integrale ideeën eerst een clustering laten plaats vinden. Dit heb ik als zeer nuttig ervaren en hierdoor zijn de integrale ideeën ook aangepast. Verder heb ik het toepassen van de morfologische kaart niet als beperking gezien. Door de morfologische kaart ben je veel gerichter aan het schetsen en dit beperkt je creativiteit. Daarom zal ik in het vervolg zeker nogmaals op deze manier gaan werken omdat je toch tot inzichten kan komen die anders niet aan het licht waren gekomen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten