vrijdag 7 november 2014

Presentatiepaneel + Presentatie.

Aan het eind van de materialisatiefase heb ik een presentatiepaneel gemaakt. Ik heb ervoor gekozen om op de eerste poster mijn complete productfamilie afgebeeld met de USP, BOM en de kostprijs. Daarnaast heb ik nog een poster gemaakt waarop mijn twee producten zijn weergegeven die ik tijdens de materialisatiefase heb uitgewerkt. Ook heb ik er hiervoor gekozen om de USP per product weer te geven. Ik heb gebruik gemaakt van het beeldbewerkingsprogramma Photoshop dit heb ik als zeer prettig ervaren. Als je de werking een beetje door hebt is er goed mee te werken. In het vervolg zal ik dit vaker gaan gebruiken. Hieronder kunt u beide posters zien die ik heb gebruikt tijdens de presentatie aan de gemeente 

Presentatie.
Tijdens de presentatie heb ik eerst kort verteld over mijn vormfamilie en waarop dit was geïnspireerd. Ik heb ervoor gekozen om dit kort te houden zodat ik nog voldoende tijd had om mijn twee uitgewerkte producten toe te lichten. Ik ben gestart met de bank en heb verteld over zijn modulariteit en simpele techniek om hem in elkaar te kunnen zetten zonder schroeven. Daarna ben ik verder gegaan over mijn afvalbak en heb ik verteld wat eigenlijk mijn uitgaanspunten zijn geweest gedurende het ontwerpen. Bij de afvalbak heb ik vooral gelet op het gebruikers gemaakt door het simpel te houden. Aan het einde van de presentatie heb ik nog een aantal vragen gekregen die ik door middel van onderbouwing heb verdedigd. Ik heb de presentatie als zeer nuttig ervaren en ben te vrede met het eindresultaat en mijn gepresenteerde producten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten